Pinsamt..

 

Tänkte ta en till anekdot som jag lyckats med. Denna gång handlar det om min skrivare. På mitt jobb har jag två egna arbetsrum. (Vilken lyx! =) ) Ett är mitt riktiga, det andra på en mottagning där jag tillbringar några timmar varje vecka. På detta arbetsrum finns en skrivare som då endast jag använder. När jag började för ca två år sedan fungerade den helt fint i ungefär ett år. Sen bara den slutade fungera helt plötsligt. Jag testade allt, trycka på knappar, dra ur sladdar, installera den på nytt, inget fungerade. Ringde då IT som sa att den skrivaren felanmäldes länge innan jag började och att de bestämt med min företrädare att hon skulle använda den stora skrivaren. Visst visst tänkte jag, det går väl bra. Så det har jag gjort. Fram tills idag. För idag var jag och brötade i en korg med papper som står bredvid skrivaren. Och helt plötsligt går den bara igång. Först trodde jag nästan det spökade, vad sjutton hände? Jo! En on/off knapp. Längst ned på sidan av skrivaren. Under en kant! Och som jag inte tidigare sett. Som min företrädare även hon måste missat! Men som är lätt åtkomlig med denna korg med papper och som måste ha tryckts av och på några gånger under åren, utan vetskap av dem som gjort det! Så nu fungerar den fint! Fast den behöver nya färgpatroner! Frågan är om jag vågar ringa IT och erkänna mitt misstag.. :P

//E


Kommentarer
Postat av: Sigrid

Hahaha! Fast lika mkt IT's misstag som inte själva sett det?

2010-12-16 @ 12:50:24
Postat av: Eva

Fast jag tror inte att de har tittat på den, utan gjort sin bedömning utifrån den sk expertens (mitt) utlåtande.. =) :P

2010-12-16 @ 15:01:01
URL: http://hesalis.blogg.se/
Postat av: P

Var det en HP laserjet? :-)

2010-12-17 @ 10:46:26
Postat av: Eva

Ehhh... Jaaa..?? Hur kan du veta det? (Eller varför frågar jag.. =))

2010-12-17 @ 10:49:53
URL: http://hesalis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0