Härlig långhelg och produktivt sportlov

Den här veckan har jag - H - haft ett välbehövligt sportlov. Ledigt från jobbet, men inte helt oflitig på hemmaplan. Jag - ja inte helt på egen hand, men jag hade mest tid! - har som sagt färdigställt bäbisens rum. Det blev fint :)

Vi kunde inte låta bli att ställa upp sängen vi fått av Ulrika bara för att se hur det skulle bli...

På torsdagen åkte vi till Karlstad och familjen Ekendahl. Vi hann lagom för att hämta Sixten på förskolan, men det hade vi inte mycket för, ha ha! Så fort han fick syn på oss blängde han och sa "Mea föskolan!". Sss, the love! ;) Nästa dag gick det bättre :) Då hade vi inte Svante med oss, utan hade tid att bestiga höga torn på vägen.

Resten av vägen tänkte han sig att ta sig hem krypandes genom skogen.

Tråkiga mostrarna hade en annan tanke. Och sent omsider tog vi oss hem :)

På kvällen gjorde sig stjärnan påmind genom så mycket buffar att man kunde se magen hoppa! Så nu har även Sigrid och Oskar "sett" henom :)

Helgen var supermysig! Vi hann också med ett IKEA-besök, kalas för Svante och mig, en inte så överväldigande melodifestival, många program "Big Bang Theory" och både mys och bus med barnen.

Här leker Svante och Sixten med sin julklappsspis

(sekunderna före löpte kranen stor risk att gå oåterkalleligt sönder och plockades bort av en ganska opopulär pappa)

och busar tillsammans

En perfekt helg i Karlstad avslutades med ett besök hos fina familjen Nilsson i Stodenehagen där det bjöds på god tacopaj, Super Mariospel och mycket trevligt sällskap. :)

Tack alla inblandade för en fin helg!

Check!

Projekt målning och uppsättning av bård - check! Det känns väldigt skönt, med tanke på att tapetseringen av köket som vi påbörjade i augusti (!) inte är klart än. Men här var motivationen klart högre, och förarbetet var inte så vansinnigt avancerat. Eftersom jag har sportlov den här veckan kunde jag köra på under de senaste två dagarna också, så vi slapp lägga några trötta efter-jobbet-kvällar. Vi blev väldigt nöjda med resultatet! :) Nu längtar jag något fruktansvärt efter en invånare i det fina rummet också. Fyra månader kvar till BF imorgon! Och en vecka till nästa ultraljud ♥ Det blir en fin födelsedagspresent :)

Dags att vila inför morgondagen! Först bankbesök och sedan Karlstadresa! :)

Gonatt!

//H

Magbilder, fast Hannas

Inte lika mycket på begäran... Här kommer magbilder av ett annat slag... :P

Bulgarien, sommaren 2004 (här hade jag gått ner ca 8 kg från mitt största...)

Oktober 2006

Påsk 2007

Juli 2007

(sen dess har jag pendlat lite upp och ner, har väldigt flexibla fettceller :-/ ;)

Sommaren 2010

Februari 2011 (Robyn på Spotify ;)

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Välkommen till världen fina Idun, Nils och Belles dotter som tittade ut i natt!

Magbilder!

På begäran kommer här lite magbilder! =)

Börjar med den senaste, från igår 22+1 =)

21+1                             20+1                      18+1

16+1                            12+1                      5+1

Den största förändringen syns mellan vecka 16 -18 då magen verkligen förändrades jättemycket. Efter det har den växt i långsammare takt, om man tittar på bilderna. Den har växt mer "uppåt" snarare än utåt.. =)  Den har också börjat bli mer "i vägen" nu än den varit tidigare.. =)

Varsegod och njut av dessa fina bilder av mig! ;) =) //E

Glad alla hjärtans dag

Ikväll var vi på bio och såg Svinalängorna. Inte den mest romantiska filmen, men stark och bra. Jag hade ett eftermiddagsmöte jag glömt, så jag hann inte hem för att göra middag, utan det blev en kebab före filmen. Inte den mest romantiska måltiden, men gott.

Det var en fin kväll.

Jag älskar dig!
//H

Lördag

Långfrukost

Förmiddagsjympa

Stjärnan buffar mot min hand

Snart långpromenad i solskenet

Mello ikväll med K & P

Fuldans till Robyn

En ganska väldigt bra lördag helt enkelt! :)

Livlig liten krabat!

På Ultraljudet för två veckor sedan såg vi som sagt en livlig liten krabat. Hela de 20 minuter som vi tittade på den så vände den sig och sparkade och höll på. Har dock inte känt av detta överhuvudtaget, möjligtvis något litet som kunde ha varit vad som helst. I fredags, 20+0, började dock Stjärnan märkas av ordentligt. Små buffar, eller något som mer svepte förbi. I lördags kunde även Hanna känna små rörelser och i går kväll fick den in en rejäl spark som hon också kände. Idag har den hållit på hela dagen nästan, inte bara när jag vart stilla och känt efter. Mer tydliga sparkar, mycket starkare än bara i fredags. Så svårt att förstå att från att inte känts alls känns det så tydligt på bara några dagar. Och bara tanken på de små fötter eller armar som gör dessa rörelser och sparkar får mig nästan att börja gråta..

//E

Halvvägs

Kan inte fatta att vi är halvvägs in i graviditeten nu! Vecka 20+0 idag, och tiden bara flyger iväg. Behöver jag säga att Evas mage är den vackraste jag skådat?... Jag måste erkänna en sak. Andras gravidmagar skrämmer mig lite. I alla fall "sena" magar, utan kläder. Läskigt!...  Men vår egna bäbis mage är så fin, så fin :)

Snart bär det av mot Karlstad och familjen E. Vi längtar alltid efter våra älskade pojkar! ♥

Kärleksbrev

Jag HAR verkligen världens bästa jobb! :) Ett sånt här fint brev kan man få en vanlig grå onsdag i februari:

Hej Hanna Jag älsk dig. Och du är snell och du är fint.
      Hanna du jopar myck och du gör läxs. Hanna jag älsk myck.
      Hanna du häjp alla ban. När jag kommer stor gör som dig.
      Hanna jag älsk myck dig.
      Hej då.

Tusen tack finaste lilla R för att du gjorde min dag ännu lite bättre! ♥ ♥ ♥

Mera sol i Rethymnon

Vi vaggar upp för backen till fortet... TRÄNINGSVÄRK!

Hamnen i Rethymnon

Det var nog för den här gången! På väg tillbaka till hotellet för att vila våra ömma muskler!

αντίο!

Lite sol i vinterblekheten

Februari, sjuk och osminkad - kan man bli blekare?? Så jag tänkte svulla lite i varma, soliga Kretabilder från Samariavandringen i somras!

På väg upp mot de kretensiska bergen - på slingrande vägar kantade med apelsin- och olivodlingar.

Vi tog en frukostpaus på Omalos-platån, 1200 meter över havet. Här fanns även den sista riktiga toaletten... :)

Dags att påbörja den 18 km långa vandringen ner genom ravinen!

Många stenar staplade på varandra... :)

Första etappen avklarad!

En av många friska källor på vägen.

Halvvägs, i den numer övergivna byn Samaria.

Nere på botten av ravinen sträckte sig väggarna flera 100 meter upp mot himlen. Mäktigt! Och hett!

Den smalaste passagen, bara några meter bred.

Nästan framme vid byn Agia Roumeli vid havet!

Trötta men väldigt nöjda på båten tillbaka till bussen, efter bad och vila på stranden.

Serpentinvägar på väg tillbaka.

Och så kraschade bussen - igen! Rök vällde ut från motorn på grund av en illa åtskruvad ventil. Och alla de bussar vi hunnit före från parkeringen svischade förbi...

(Ja busschauffören - du VAR väldigt duktig som hittade felet och förstörde dina nya byxor. Men vi var hungriga och trötta och ville inte missa middagen... sorry)

Men vi kom tillbaka i tid till middagen, och kunde pusta ut på balkongen på kvällen :)

Men kommande tre dagar... AJ AJ AJ! Aldrig har vi haft sådan träningsvärk. Men det var det värt! Jag längtar tillbaka! :)