Ganska lugnt

Nu har det gått en vecka sedan beskedet, och jag känner mig faktiskt ganska lugn. Vi sade första kvällen att vi skulle ge det en vecka för att känna efter, och även om jag nog egentligen fattade beslutet redan då vi satt där, så har det varit skönt att låta det mogna. För sorgen lägger ju sig, och allt mer lyser det viktiga igenom: JAG VILL HA BARN MED E! Det är ju det som är hela anledningen till att vi går igenom den här jobbiga processen, inte att jag ska få vara gravid. Även om jag ändå inte slutat hoppats att jag en gång kanske också kan få bära ett barn.

Några har frågat om vi inte ändå ska använda "mina" tre försök. Men jag vill inte. För det första, om det inte fungerar har vi bränt de sista chanserna att få hjälp i Sverige. Och fördelen med att få hjälp i Sverige är inte främst att det är billigare, utan att vi båda ses som föräldrar direkt. Vi behöver inte gå igenom någon adoptionsprocess som riskerar att dra ut på tiden, och därmed riskera krångel med föräldraförsäkringen. Men den viktigaste anledningen är förstås att det är onödigt att utsätta sig för en ökad risk att förlora ett barn.

Så jag har bestämt mig. Jag vill bli mamma. Jag vill verkligen, verkligen ha ett barn. Skillnaden är bara att det barnet kommer att växa i Evas livmoder i stället för min.



Det är inget lätt beslut. Men jag känner att det är rätt beslut.

Hanna


Kommentarer
Postat av: Amanda

Åhh<33333

Älskar dig Hanna!<333

Du e en så fin person, och en stor förebild!!<3333

Hoppas att du redan insett det!;)<333



puss

2010-06-16 @ 00:35:29
URL: http://amandaalwall.blogg.se/
Postat av: Hanna

Åh vad glad jag blir! Tack för de fina orden, de värmde verkligen <3 Älskar ju att umgås med dig juh! :) :)



Många kramar!!!

2010-06-16 @ 08:11:32
Postat av: Jajje

Du blir en fantastisk mamma, oavsett om det är du eller Eva som är gravid och som sedan nedkommer med er nya familjemedlem!!! Det vet jag efter att ha sett hur andra barn, som inte har en biologisk koppling till dig, ändå älskar dig väldigt mycket :) Att se det "in real life" har värmt mitt hjärta väldigt mycket!



Vetenskapen går f.n. rasande fort framåt, så man vet aldrig vad som händer i framtiden! Bl.a. håller Karoliska Institutetprofessorn Mathias Uhlén just nu på med ett hitills mycket framgångsrikt, spännande projekt som man skulle kunna kalla för proteinprojektet. Det är ett projekt som t.o.m. den levande forskarlegenden Craig Venter är så imponerad utav att han tog sig tid att flyga hit från Califonien, bara för att på plats se hur man gör. Dessutom så är det bara i Sverige som detta proteinprojektet görs, så det är många runt omkring i världen som hoppas på och håller tummarna för att det skall lyckas!!!



Om man vill läsa mer om Mathias Uhlén så kan man använda ex. länken: http://www.biotech.kth.se/proteomics/info/uhlen.html



Till sist:

Stooooooooooooooooooooooooooor kram till dig och en önskan om en avkopplande, fin sommar för dig och Eva :)

2010-06-16 @ 23:56:43
Postat av: Amanda

Snälla små söta rara Hanna och Eva: Kan inte jag få göra en design åt er?! :D :D Snäälla? Och en header! <33



Om ni vill det; Svara på min blogg, och skicka mig ett mail med några bilder som ni vill att jag ska använda i headern! :D



Pusss(L)

2010-06-17 @ 21:20:49
URL: http://amandaalwall.blogg.se/
Postat av: AMANDA

Kom ihåg att maila mig när ni har bestämt er för bilderna! :)

2010-06-21 @ 11:21:50
URL: http://amandaalwall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0