Hösten är här



och sommaren slut. Jag har försökt intala mig sedan efter K & M:s bröllop att värmen kommer tillbaka snart. Men jag ger upp. Hösten är här. Det konstiga är att den där sommaren-är-slut-och-kommer-inte-tillbaka-förrän-nästa-år-ångesten inte har infunnit sig. Den brukar alltid komma som ett brev på posten under de veckor när sommaren går mot sitt slut och hösten tvekar, men inte i år. Många andra känslor finns där. Lycka över allt jag har - världens finaste Eva, katterna, min familj, alla barnen på jobbet, vänner... Frustration över att Sahlgrenskas sega rutiner tvingar oss att vänta, vänta, vänta. Förväntan inför det som EN DAG till slut kommer att komma. Trötthet när jobbet efter bara några veckor suger musten ur mig. Upprymdhet för att det blir så fint i vårt kök. Saknad av vår lilla Sixt och resten av familjen. En stor, stor längtan efter ett barn som följer med OSS hem när festen är slut. Sorg över det som inte blev. Avund till andra som har det. Glädje över det som blir istället.

Kanske finns inte rum för någon höstångest. Och lika bra är väl det! :)

Kram till er jag älskar!
// Hanna

Kommentarer
Postat av: Sigrid

Äntligen! Har ni fått hem sladden nu? Får du höstångest så tar ni er ett par timmar och kommer upp till oss och lindrar min - den har inte kommit än men den KOMMER att komma, det är säkert!

2010-09-04 @ 16:58:37
Postat av: B&L

svar: Hejsan! Och usch vad det låter jobbigt det som ni gått igenom :( -kramar om-

vi har förstått att väntetiden kan vara extremtlång här på shalgrenska.. I malmö sägs det att väntetiden är den kortaste, synd att man måste tillhöra ett vist landsting och inte kan välja själva.. Vi följer gärna eran väg till bebislyckan och länkar till eran blogg på vårna om det är okej?

Kram B&L

2010-09-05 @ 16:24:11
URL: http://rainbowladies.blogg.se/
Postat av: B&L

sv: Ja vi har oxå funderat på att vända oss till danmark ist, men väljer ändå sverige iaf till första barnet p.g.a de juridiska.. Eftersom att man måste vara gifta för att få närstående adoptera!! Och vist har vi väl talat om att gifa oss, men inte ännu iaf.. och man ska ju inte behöva gifta sig bara för att!! Så första gången får det bli i sverige och då vi vill föda båda två så får nästa gång bli danmark eftersom man bara får göra en gång i sverige, oxå mycket dåligt måste jag säga..

Hoppas att allt flyter på för er nu och att ni slipper stöta på fler svårigheter och hinder!!



Och självklart får ni länka till oss oxå, det är alltid roligt att kunna byta tankar och funderingar med andra i samma situation.. :)

Ta hand om er.. Kram B&L

2010-09-06 @ 15:27:13
URL: http://rainbowladies.blogg.se/
Postat av: Sigrid

Läste på kommentaren till B&L att ni är godkända nu! Jippi!

2010-09-06 @ 21:59:19
URL: http://sigrida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0