Sjukdom och framsteg

Ja, höstens konstanta förkylningssymptom av olika slag har slutligen (hos Hanna) landat i en lunginflammation med inslag av stämbandsinflammation. Yä män. Men nu har jag i alla fall fått  penicillin, så jag hoppas bli av med eländet en gång för alla. Elvin hostar han också sen ett par veckor tillbaka, men ska träffa läkare för rutinkontroll i veckan, så han kanske får ta sig en extra lyssning på lungorna.

Annars är stora saker i görningen ;) I helgen eskalerade Elvins dreglande så det var risk för fuktskador och minsann, i går hittade vi en första liten vass tandkant i underkäken. Så nu ser det ut så här i vårt badrum ♥ Tack Folktandvården! :)



Och idag kom första vändningen från rygg till mage. Till sidan har han vänt sig ett tag, men idag klarade han det sista rycket :)

Tänk att den här lille grodan blivit så stor! ♥♥







Hoppas att ni haft en bra Lucia! För oss är det idag nio år sedan vi förlovade oss. Då: Kall, snöig vinterdag i Skellefteå. Idag: Regn, blåst och plusgrader, och Elvins första luciafirande. Han sjöng glatt med kören i sångerna ;) Skellefteå 2002 hade sin charm. Men trots pissväder i Uddevalla föredrar jag 2011 alla gånger.

Kram

Kommentarer
Postat av: Johan

Oj Hanna hur är det med dig? Hoppas verkligen att du blir bättre fort! Lunginflammation är inte att leka med, se till att du får ordentlig vila!



Massor av kramar från Grace och Johan

2011-12-16 @ 14:25:40
Postat av: Majsan

Jag kan lära Elvin att borsta sina tänder :)

2011-12-16 @ 15:43:15
Postat av: Hanna

Tack Grace och Johan, jag vilar mig så gott det bara går! Idag var sista sjukskrivningsdagen, men mår nog ok nog att klara terminens tre sista dagar :-) Stora kramar till er!!!



Majsan: tack för erbjudandet. Men det blir så dyra tandläkarräkningar då. Puss

2011-12-16 @ 23:30:07
URL: http://hesalis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0