Jag menar kylan, mörkret, stan och stressen hittar Dig ändå.

Jag tror att mörkret och kylan har tagit mer på psyket än jag tidigare förstått. Just nu är vi trötta trötta trötta. Visst, jag är gravid, men H är lika trött hon. Jag är livrädd för att somna under något samtal, eftermiddagarna på jobbet är som en dimma. Är så trött på mörkret och kylan. Och SNÖN! Och halkan. Längtar efter vår och framför allt ljuset. Att det inte är mörkt när jag går hem från jobbet. Det längtar jag efter.
Så denna trötthet kan förklara vår dåliga uppdatering. Jag har gjort en hel del blogginlägg i huvudet, som tyärr stannat där. Men vi har haft jul. Och nyår! Vi har fått julklappar och gett julklappar. Vi har umgåtts med dem vi tycker om. Ätit för mycket goda saker. Och imorgon går vi in i vecka 18. Tiden går otroligt fort, och ändå så långsamt. Snart är det dags för ultraljud, längtar jättemycket dit. En hel del oro finns också såklart. Längtar mest efter att få höra hjärtslag, få konkreta bevis för att det verkligen finns en bebis där inne. Så det bara inte är för mycket Nacho Cheese Balls.. =)

Längtar också efter att få börja göra iordning Stjärnas rum. Vi har hittat en jättefin bildtapet (?) som vi ska ha på ena väggen. Sen så ska vi måla resten av rummet i matchande grönt. De flesta möblerna är utsedda. Vi är i stort sett klara över det mesta. Har jag sagt att vi vart "gravida" i över tre år? =) Att planera har varit att överleva i vissa lägen. Nu gäller det bara att äntligen få börja handla med. =)

Så, en liten uppdatering från mig. Så får vi tänka positiva tankar om att fler komma ska! =)

//E

Kommentarer
Postat av: Sigrid

Stjärnan!!! ♥ ♥

2011-01-13 @ 19:30:35
URL: http://sigrida.blogg.se/
Postat av: Nina

Jag var också skitnervös inför RUL, men de flesta (liksom jag) kommer ut därifrån med svartvita bilder som ska föreställa LIVET och det bredaste smajlet. Lycka till!

2011-01-16 @ 15:02:29
URL: http://nenima.blogg.se/
Postat av: Karin

Finaste ni!!! ♥ ♥ ♥

2011-01-19 @ 07:51:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0