Så mycket för den magen..

Sedan vecka 25 någonting har jag ständigt fått höra hur stooor min mage är. Uttalanden som ”Det ser ut som att magen är ute och går med henne” eller ”Nu kan det väl inte handla om mer än dagar” har florerat fritt. Och jag har accepterat det, jag vet att jag legat över kurvan, jag har ”vetat” att han troligen kommer väga över 4 kg.

Därför blev väl oron större häromdagen vid besöket hos barnmorskan, när jag helt. plötsligt. är. för. liten. Jag ligger helt plötsligt under kurvan. Inte mycket, men tillräckligt för att BM skulle reagera. Hon var dock väldigt tydlig med att det enbart var kurvan som inte stämmer, hennes egen bedömning var att det inte är någon fara. Förstod efter att ha googlat lite på kvällen att det var havandeskapsförgiftning hon var orolig för. Men har mycket fostervatten (vilket betyder att moderkakan mår bra), blodtrycket är lågt och alla andra värden var jättebra. Så det är enbart kurvan. Som sagt, hennes oro var inte stor, men tillräckligt för att flytta bak vårt nästa besök en vecka för ytterligare kontroll. Detta är verkligen första gången som det uppstår någon minsta oro under denna graviditet. Allting har hela tiden flutit på, allt har hela tiden varit jättejättebra. Och att det första problem som uppstod var att jag skulle vara för liten. Det är ju nästan ett skämt.

 

Hon är väldigt söt vår barnmorska, exempelvis så berättade hon att när hon gissar på vilket kön barnet har så brukar hon gissa fel vid ungefär 90 % av tillfällena. Och när hon kom på det, så började hon säga tvärsom det hon gissade. Men då hade hon fel i alla fall. Och på besöket häromdagen gissade hon på att jag inte skulle gå över tiden. Det var en känsla hon hade, men utifrån det hon berättade innan så vet jag inte vad jag ska tro om det! =)

 

Ikväll blir det Skåne under en långhelg! Hur gott som helst! Kanske något dumt i vecka 37-38, men de har ju förlossningar där med! ;) Och väskan är packad och ska med! =) Och det är väl ändå ganska otroligt att han kommer redan i helgen! Även om det vore roligt.. =)

 

//E


Kommentarer
Postat av: Karin

Det vore ju vackert om han föddes i Arild ;)



Jag håller tummarna och tror verkligen inte att det är någon fara varken med dig eller Stjärnan och jag kan förstå att det känns bättre att faktiskt hitta på grejer än att bara sitta hemma och vänta "utifallatt" han bestämmer sig för att komma ut för tidigt!



Ha en helt underbar helg i Arild, och så hoppas jag att ni hinner titta in på en kaffe på väg hem innan mamma måste till tåget!

2011-06-01 @ 10:09:44
Postat av: Linn och Linn

Har ny design på bloggen ! Gå gärna in och titta

kram <3

2011-06-02 @ 10:10:06
URL: http://darlinns.blogg.se/
Postat av: Sigrid

Så var det med svante också, jag var stor hela tiden tills nån gång v 37 som jag planade ut helt och hållet. Men jag fattar inte varför barnmorskor håller på och säger så. Om man går över så blir det ännu jävligare om de fått en att hoppas på att han aka komma ut tidigare..



Hoppas ni får en underbar helg!!!! Pussar

2011-06-02 @ 23:36:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0