Tankar i arla morgonstund!

Klockan är snart halv fem och surprise! Jag är vaken! Har sovit gott hela veckan men idag är det ju lördag och av någon anledning sover jag alltid sämst natten till lördag. Iallafall, låg och funderade på en mängd olika saker när jag inte kunde sova. Bland annat det här med BF. Vi vet ju exakt när han blev till så vårt, eller RepMeds BF har vart på fredag 24 juni. Hade vi blivit gravida på "vanligt sätt" och inte vetat exakt hade vårt BF vart på tisdag den 21 juni. På vårt rutinultraljud blev vi egentligen flyttade en dag till den 23 juni, men valde att ha kvar den 24 ändå. Vi visste ju när han blev till och det spelar ju egentligen ingen roll, han kommer ju när han kommer i allafall. Men funderade på det nu, om det är större möjlighet att han kommer på vårt BF, den 24 eftersom vi faktiskt vet att det är "det riktiga" BF? Då har vi ju "egentligen" gått över tiden tre dagar. Mest en fundering.. Det är ju BF +- 2 veckor som gäller. Personligen tror och hoppas jag på den 23 juni. Mest en känsla, men också för att det passar bra och för att det är ett fint datum. =) Men men, tiden får utvisa..

En annan sak jag tänkte på, var detta med hans vikt vid födseln. Jag har ju hela tiden "vetat" att han kommer bli stor, bara för att jag och mina systrar var stora vid födseln alla tre. Men de senaste gångerna har barnmorskan gissat på att han kommer väga 3.5-3.8 vid födseln. Jättekonstigt, känns som en minibebis helt plötsligt! Det är ju enbart hennes gissning och det behöver ju inte bli så. Men helt plötsligt insåg vi att vi knappt har väldigt lite kläder i storlek 44-50. Någon body som vi köpt själva, resten är det vi har fått. Vilket i och för sig inte är jättelite.. =) Men mindre än det vi köpt i storlek 56. Bara för att jag vart säker.. =)

Annars mår jag riktigt bra. Som sagt sover bättre nu än tidigare. Märker att jag är tröttare i kroppen, men vilar jag ofta så går det bra. Går våra dagliga promenader, vilket jag är mycket glad över! Kanske inte lika fort, men åtminstånde lika långt! =) Har en del sammandragningar, eller ganska mycket, sedan ett par veckor. Men annars ingenting som skulle tyda på att en förlossning vore på G snart.. =( Tyvärr..


Nu ska jag göra ytterligare ett försök att sova ett par timmar till.. Alternativt lyssna på slutet på " Så länge vi båda andas".. =)

Puss & Kram //E

Kommentarer
Postat av: Hanna

Morgonstund har guld i mund. Själv sov jag som en gris >:)

2011-06-18 @ 12:30:31
URL: http://hesalis.blogg.se/
Postat av: Sigrid

Älskar er!! (enligt min anatomi-fysiologibok så är genomsnittet för graviditet 40 veckor och 4 dagar! )

2011-06-19 @ 20:56:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0