Konsekvensen av Sova hela natten kuren..

Efter en natt där både Elvin och hans mamma E har fått sova hela natten resulterade in en nöjd och glad bebis och en nöjd, glad och energisk mamma!  Dagen har därför hittills sett ut så här:

*7.30 E & E har dansparty.

*8.30 Elvin somnar som en liten gris och mamma städar hela huset, diskar, dammsuger och fixar tvätten.

* 10-11 Nytt skratt och dansparty. Elvin är också supernöjd med att ligga i babygymmet och titta på fjärilarna längre än två minuter.

* 11-13 Promenad till affären. Elvin somnar gott i vagnen 11.30 och sover till jag väcker honom kl 13.

*Eftermiddagen har fortsatt i samma anda: Dans, musik och skratt. Och en stor portion havregröt!


Det är så skönt att se att Elvin är glad och nöjd. Så skönt att också kunna vara den mamma jag vill vara. Inte en enda gång idag har jag önskat att tiden skulle gå så han kan sova och därmed även jag. Inte en enda gång idag velat slänga något i väggen och gråta av trötthet. Det är så här jag vill att min föräldraledighet ska vara. Glädje och skratt. Inte försvinna i en dimma av trötthet och tårar. Jag är så glad att vi gör denna kur. För hans skull, för min skull, för Hannas skull och för vår skull.

Så konsekvensen av Sova hela natten kuren? Förmodligen för mycket schlager för grannarna! :)

Nu väntar vi på att mamma Hanna ska komma hem, då blir det kaffe och silvakaka! (Tack Peter! )

Puss och kram Eva & Elvin


Kommentarer
Postat av: Elin

Såhär för en väldigt oerfaren ickemamma låter det nästan för bra för att vara sant men det är ju strålande att funkar för er!:)

2011-10-28 @ 19:40:01
URL: http://regnbagsbebbe.blogg.se/
Postat av: Karin

Fick bannemej en tår i ögat av lycka för er skull! Ni är BÄST, alla tre!!! <3<3<3

2011-10-29 @ 08:54:33
Postat av: Sigrid

jag med! :')

2011-10-29 @ 14:47:40
Postat av: Linda

Underbart underbart underbaaaaaart! Sova är fan det bästa som finns. Eller i alla fall så är brist på sömn det värsta. När man får sova om natten orkar man i princip vad som helst på dagarna. SHN funkar och är INTE elakt eller fel på något sätt. Jonna sov 12 timmar/natt länge länge och sover fortfarande himlans bra, nu sju år senare! Heja Elvin :D

2011-10-29 @ 17:42:44
URL: http://lillamy.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0