Vattkoppor!

Igår på eftermiddagen såg vi en blemma i huvudet på Elvin som såg ut som ett bett. Men på kvällen när vi kommit hem såg vi att det var en blåsa.

När vi tittade under kläderna hittade vi en massa prickar på mage och rygg också. Vattkoppor!!! Jag (Hanna) blev typ helt glad och till mig och ringde och berättade den "goda nyheten" för syster, vars barn inte haft det. Så nu håller hon tummarna ;) Eva tyckte att jag var helt knäpp tills hon smält det... Elvin har inte feber och verkar på det hela taget rätt opåverkad. Han är lite mer närhetstörstande än vanligt, så mest är det min rygg som klagar. Och så blir det väl inte så mycket öppna förskolan och andra aktiviteter på ett par veckor heller. Men den som vill ha koppor är hjärtligt välkommen! ;)

På begäran, här kommer bilder på prickar: ;)






Jag hade tänkt be BVC-sköterskan att kolla på honom för att bekräfta, men tror inte att det behövs va? ;)










Men ganska glad ändå!

Puss!

Kommentarer
Postat av: Karin

Skönt att ha det överstökat, och att hans allmäntillstånd är såpass bra som det är! Finisen! <3

2012-02-21 @ 21:48:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0